20 Ocak 2014 Pazartesi

Cupcake



Bugün el işlerine biraz ara verip kızkardeşimle beraber mutfağa daldık ve çoktandır yapmayı istediğim diğer bir tarif olan cupcake yapmaya koyulduk.. Biraz araştırdım bir çok tarif buldum ama içime en çok bu tarif sindi ve gerçekten de sindiği kadar varmış, bayağı lezzetli oldular..



Orjinal adı Red Velvet Cupcake yani Kırmızı Kadife Cupcake.. Gerçekten adıyla da çok uyumlu çünkü dokusu çok yumuşak ve kırmızı yani oldukça lezzetli, denemenizi tavsiye ederim.


Hatta ben deneyip sizin için bir ısırık aldım. İçinin yumuşak ve kırmızı dokusunu görün diye tamamen iyi niyetliydim yani :))) Neyse sözü daha fazla uzatmadan tarife geçeyim yoksa bitiremeyeceğim bu çok beğendiğim lezzeti övmeyi..

   Malzemeler

  • 2 su bardağı un
  • 4 yumurta
  • 125 gr. tereyağı (ben oda ısısında beklemiş teremyağ kullandım )
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 paket krema
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yarım çay kaşığı tuz
  • kırmızı gıda boyası
  
Yapılışı

Yağ, krema, şeker, vanilya, gıda boyasını  krema kıvamına gelene kadar çırpın, sonra içine tek tek yumurtaları ekleyerek çırpmaya devam edin. İyice karıştığından emin olunca içerisine elenmiş un, tuz ve kabartma tozunu ilave edin ve çırpmaya devam edin yalnız uzun süre çırpmayın sadece unun topaklanmadığından emin oluncaya kadar.. Daha sonra hazır olan karışımdan kalıpların 3/2 dolacak kadar doldurun ve pişirin. Fırından alıp ılıttığınız cupcake'leri hazırladığınız kremayla ve krem şantiyle süsleyin..


Cupcake Kreması
  • 1 paket krema
  • 2 paket bitter çikolata ( 160 gr. )
  • 2-3 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı labne peyniri
  • 2 yemek kaşığı toz krem şanti
Yapılışı

Kremayı bir tencerede kaynatmadan ısıtın. Isınınca içine çikolalatarı ilave edin ve karıştırarak eritin. Daha sonra buzdolabında 2-3 saat soğutun. İyice soğuyup katılaşmaya başlayan kremanın içine labne peyniri  pudra şekeri ve toz krem şantiyi ilave edin ve iyice çırpın istediğiniz kıvama ulaşan krema artık süslemek için hazır.

Minik Not : Ben beyaz süsleme için krem şanti kullandım. Siz arzuya göre faklı bir kremada kullanabilirsiniz.. Fakat kullanacağınız kremanın kıvamlı olmasına dikkat edin ki keklerden akmasın.. Afiyet Olsun..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder